10 lucruri care îți vor schimba viața

  1. O flotare pe zi
  2. O genuflexiune pe zi
  3. Gătește ceva în fiecare zi
  4. Citește o pagină pe zi
  5. Urcă un etaj pe scări
  6. Manancă 3 tipuri de legume în fiecare zi
  7. Bea ceai verde înainte de a te bagă la somn
  8. Nu te uita pe telefon cu 30 min înainte de a adormi
  9. Instalează extensia de Chrome “Kill News Feed”
  10. Fă o faptă bună în fiecare zi

  1. Cel mai greu este să te apuci. Dacă vei face o flotare, nu vei face doar una de fapt. Dacă faci asta în fiecare zi, îți vei programa creierul să intre mai ușor în starea de a face sport. Poți ajunge în mai puțin de o lună să faci 50 de flotări într-o serie. Uite ceva cu care te poți laudă vineri seara când ieși cu prietenii și te întreabă clasicul Ce mai faci?: Sport. Flotări în special.
  2. Se aplică explicația de la punctul 1.
  3. Un ou ochi, o omleta, un ou fiert, paste, piept de pui la gratar, o salată. În funcție de cât timp ai, alege complexitatea felului de mâncare. În istoria omenirii pregătirea mâncarii a fost si rămas până în ziua de astăzi o constantă. Creierul tău este programat din fabrică să facă acest task. O să îți dea un sentiment de satisfacție la finalul zilei faptul că ai gătit.
  4. Sigur ai o carte pe care ți-ai dori să o citești sau despre care ai auzit multe păreri bune și ți-a stârnit curiozitatea. Sigur o găsești la Cărturețti, Diverta, Libris etc. Poate ai o carte care zace chiar acum pe noptieră sau aruncată pe undeva printr-un sertar. Deschide cartea zilnic și citește o pagină. La fel ca la punctele 1 și 2, dacă este o carte măcar un pic interesantă, nu vei citi doar o pagină. 
  5. Daca stai la etajul 3, doar nu o sa urci un etaj de jos și după chemi liftul. Dacă lucrezi la etajul 5, nu o să urci până la 4 cu liftul și de acolo pe scări. La fel ca la punctele 1,2 și 4, important este sa intri în mood-ul de a urca pe scări. În plus, matematica este în favoarea ta: 1 treapta urcată arde 0.17 calorii. Sunt aproximativ 20 de trepte între 2 etaje. Dacă urci zilnic 10 etaje, calculul arată cam așa: 0.17(calorii)*20(trepte)*10(etaje)*365(zile)=12410 calorii. Un kilogram de grăsime are aprox 7500 calorii. La final de an vei avea cu 1.5 kg mai puțin. Cu plăcere 1.
  6. Legumele conțin mulți nutrienți pe care este greu să îi găsești în alte alimente. În plus, îți vor da o stare de sațietate, ceea ce poate reduce pofta pentru înghețată, ciocolată, chipsuri, snickers, placintă cu vișine de la Mc etc. Exemple de legume: morcovi, broccoli, țelina, sfecla, roșii (știu, este fruct), ardei gras, ardei kapia, masline (tot fruct).
  7. Ceaiul verde este aparent un ceai minune (vezi aici de ce). Pe mine mă înteresează pentru că ajută la slăbit (reduce insulina) și băut seara, înainte de somn, omoară bacteriile din gură și dimineața nu te mai trezești cu miros de șobolan mort in gură. Cu placere 2.
  8. Fiecare like, comment, share eliberează un pic de dopamină în organism, iar asta te poate ține treaz. Dar problema cea mai mare este lumina albastră de la telefon (vezi aici de ce). Și nu, night mode nu ajută.
  9. Facebook-ul creează dependență. Dacă dai scroll pe Facebook 20 de minute și după 20 de minute nu poți sa numesti 5 lucruri pe care le-ai văzut în feed, e timpul să instalezi Kill News Feed. Cu placere 3.
  10. Ține ușa la lift pentru un coleg, deschide ușa pe etaj altuia, întreabă un străin care se uită cruciș la harta dacă poți să îl ajuți cu ceva, cumpără ouă, verdeata, zacuscă de la o mămăița care vinde la colț de stradă și întreab-o de sănătate (vezi aici de ce). Nu știu cum, dar pe mine mă face să mă simt bine când fac orice din lista de mai sus.

[Săptămânal fac interviuri cu diverși oameni, majoritatea corporatiști, despre carieră. I-am pus numele Generația cu Badge-ul la Gât și se gasește pe Youtube. Episod nou în fiecare vineri.]

You may also like